Nemecké úrady začali s vyšetrovaním v septembri 2015, ihneď po prevalení podvodu VW Group. KBA skúma reálne emisie v premávke pomocou prenosného zariadenia. Podľa informácii zamestnanci KBA už zmerali dve tretiny z testovaných automobilov.

Škandál Dieselgate vrhol na vznetové motory zlé svetlo po celom svete. Podľa predajov to európskych zákazníkov vôbec nezaujíma, v prípade vlád a organizácií na ochranu životného prostredia je to však omnoho horšie. Tým sa podvodné praktiky VW Group nepáčia a z manipulácie podozrievajú aj ostatných. Veľkej kontrole bude preto čeliť celé odvetvie.

Emisie skúmajú pomocu prenosného zariadenia

Nemecké úrady začali s vyšetrovaním v septembri 2015, ihneď po prevalení podvodu VW Group. KBA skúma reálne emisie v premávke pomocou prenosného zariadenia. Podľa informáciíi zamestnanci KBA už zmerali dve tretiny z testovaných automobilov.


KBA momentálne komunikuje s automobilkami o zvýšených emisiách NOX a CO2, ktoré namerali počas testovania v reálnych podmienkach. Pokiaľ nás sledujete dlhú dobu, toto zistenie vás neprekvapí. Na nereálny cyklus merania emisií upozorňujeme už roky. Európske autority chcú vďaka kauze urýchliť prijatie nového meracieho cyklu spotreby a emisií, ktorý bude omnoho reálnejší, než súčasný NEDC.


Výsledky meraní ešte nepoznáme, ale celkom pochybujeme o tom, že sa automobilkám podarí plniť „laboratórne“ hodnoty aj v premávke. Respektíve pozrite sa na to takto: Poznáte niekoho, kto má s moderným autom rovnakú spotrebu, ako udáva tabuľka?


Zdroj: carscoops